Kolme viittä vaille valmista tarjoilijatyttöä, kuusi viikkoa ja Los Gigantes, Teneriffa. Saa nähdä miten käy.

20150509

Living la vida loca











Tervehdykset teneltä. Töissä on ollu aikamoista sähläämistä, kun työvuorot on  ihan sekasin. Saanu juosta aika hikisenä kukin vuorollaab ees taas. Kummasti taas ollu puolet työntekijöistä samaa aikaa vapaalla.. Ranskalaiset asiakkaatkin aiheuttanu aikamoista tuskaa kaikille. Vaikka ei sais yleistää, nii on se kumma ku nii suuri osa niistä kulkee nii nokka pystyssä ja tekee mitä huvittaa. Aijjarai.
Mulla on vapaapäevät. Eilen kävin lunastaa ekan sekin Callao Savajessa. Pieni seikkailu siitä syntykin, kun en aamulla ees lähtiessä osannu sanoo paikan nimee oikein. Ois bussikuski ollu vähä mietteliäänä ku oisin yrittäny päästä kallao savajeen. Onneks yks tyyppi töistä sattu kävelee ohi ja opettaa mulle sen. In sit bussista taas ihan omassa paikassani ja ku yritin karttasovelluksen avulla löytää Banca Marchia, olin aika varma et oon väärässä kaupungissa. Pankki olikin sit iha eri paikassa, mitä kartta näytti. Ku sekkiä haettii, kysyin mitä tarviin mukaa ja respan äijä vakuutti et sekki ja passi riittää. Vähä mietin, et onkoha noi, mut päätin sit luottaa asiantuntijan neuvoon. Se oli virhe. Pankkitäti kysyy sit multa mun NIE-numeroo, ja eihä mulla sitä lappusta sit ollu mukana. Hukkareissu jeejee. Onneks Oona oli siestallaan, ja sai taisteltua mulle kuvan siitä lapusta google-kääntäjän avulla. Sain mun rahat. 
Siitä suuntasin sit takas kotikylää kohti Alcalaan, missä olin nähny kivannäkösiä kauppoja ohi mennessä. Muuten hyvä, mut ku tulin Alcalaan, oli just alkanu siesta pari tuntii sit. Löysin sit meren rannalta kivan istuskelu paikan, ja istuin siinä sit sen puoltoista tuntia ootellen et ne kaupat aukee. Poltin mun toisen reiden aika kipeeks, ku unohin laittaa arskarasvaa, mut sainpahan ainaki kivoja vaatteita ja päiväkaljan. Tarpeeks tuhlattuani päätin sit lähtee takas hotskulle. Olin 20 metriä bussipysäkistä, kun näin sen bussin lähtevän. Seuraava tulis vasta puolen tunnin päästä. En jaksanu oottaa, joten aattelin et eihä tästä oo paha kävellä. Siinä vaiheessa ku kävelytie loppu ja avasin karttasovelluksen taas mun viimesillä akun rippeillä, näytölle pomppas varoitus vaarallisesta matkasta. Kari Grändi ku oon, aattelin et ei oo paha kävellä autotien viertä, tästä on vaa vajaa neljä kilsaa matkaa. Iha hyvää hyötyliikuntaa. Paitsi että päivän kuumin aika ja ei tarvinnu kauaa kuumotellen kävellä siinä sorahiekassa ku aloin jo tähystelee seuraavaa bussipysäkkiä. Mitä ei ollu. Onneks mulla on usein onni matkassa ja työkaveri sattu huomaamaan mut työmatkallaan ja nappas kyytii. Se oli iha ihmeissää ku sanoin et myöhästyin bussista ja aattelin kävellä. "Loca, loca." Tais ollakki aika huono idea ku siinä auton kyydissä katoin mimmone matka mulla ois ollu eessä :D ei tainnu karttasovellus olla ihan parhaassa vedossaan. 
Tänää oltii Hilpauttimen kaa viettää siestaa Los Gigantesissa poolilla. Ihana paikka, aallot lyö ihan siihen alueen reunaa. Löi vähä liianki kovaa ku yks aalto tuli yli ja kasteli meijän sakit. Oltii onneks siirrytty pari minuuttia aikasemmi vähä kauemmaks siitä reunasta, oltais muute oltu aika märkää poikaa ja saattais esimerkiks mun järjestelmäkamera olla suolasena espanjalaisessa sekatavarajätteessä. Tai roskakorissa, eihän täällä oikee mitää kierrätetä. 
Nyt hengaan respassa, väsyttää vähän, mut saan aina iltasi sellase energiapiikin et en jaksais vaa lueskella huoneessa. Vähän meinas jo pitkästyttää. Onneks hilppuri pääsee kohta työmaailmasta, ja voi tulla hengaa mun kaa viel hetkeks ennen ku täytyy levätä et jaksaa palata huomenna työjyyräilyyn. 
Semmosta nii, palaillaa! Koitetaa saaha aikaa vähä esittelyä meijä hotskusta ja töistä mut asia etenee aika pienellä vaihteella, koska meijän työt menee aika paljon ristiin ja ollaan väsyneitä tai liian innokkaita muista asioista. 

Buenas noches!

Silpertti





Ei kommentteja :

Lähetä kommentti